Ton Balığı Besin Değerleri?
20 Haziran 2024

Ton Balığı Besin Değerleri?

Ton balığının besin değerleri göz ardı edilemeyecek kadar yüksektir. Ton balığı, diğer balık türleri gibi, oldukça yüksek bir omega-3 kaynağıdır ve kalp dostudur. Peki, kimler tercih eder ton balığını? Özellikle hamile kadınlar, sporcular, kalp rahatsızlığı olanlar ve protein diyeti yapanlar bu besin kaynağını sıklıkla tüketirler.

Ton balığı, düşük kolesterol oranına sahip bir besindir. Özellikle kadınlar, salatalarla birlikte tükettiklerinde çok faydalı olacaktır. Genellikle konserve olarak tükettiğimiz ton balığının besin değerleri, kızartıldığında biraz değişecektir. İyi yönlerinin kaybolmasından ziyade kötü kısımlarının artacağını unutmamak gerekir. Özellikle unla kızarttığımız bir ton balığı, bir de yağ bulaşınca kalorisi ve kolesterol oranı yüksek bir hale gelecektir. Bu yüzden konserve olarak tüketmeye özen gösterin. Eğer taze tüketecekseniz, fırında buğulama usulü ile hazırlayabilirsiniz.

100 gr Ton Balığı Besin Değerleri
  • Karbonhidrat: 0 gr
  • Omega-3: 200 mg
  • Kalori: 174 kcal
  • Protein: 17.26 gr
  • Yağ: 11.77 gr
  • Lif: 0 gr
  • Kolesterol: 55 mg
  • Sodyum: 781 mg
  • Potasyum: 318 mg
  • Kalsiyum: 28 mg
  • Vitamin A: 2.47 mg
  • Vitamin C: 0.55 mg
  • Demir: 0.79 mg
  • Magnezyum: 64 mg

Ton Balığının Faydaları

Ton balığı aynı zamanda B3 vitamin ihtiyacının %14'ünü, B12 vitamin ihtiyacının %12'sini, B6 vitamin ihtiyacının %7'sini ve magnezyum ihtiyacının %6'sını karşılamaktadır. Haftada iki defa ton balığı tüketmek sağlık açısından çok faydalı olacaktır. Omega-3 yağları, kalp ve damar sisteminin sağlıklı çalışmasına katkıda bulunur. Ayrıca, omega-3 yağları vücutta cilt ve saç sağlığı için de önemli bir kaynaktır. Omega-3 yağlarının düzenli alımında kandaki kötü kolesterol ve trigliserit seviyesinin düştüğü kanıtlanmıştır.

Ton balığı besin değerleri içerisinde sodyum oldukça yüksektir. Sodyum, hücrelerin hareketleri ve sinir sistemi fonksiyonlarının dengede tutulabilmesi için beslenmede önemli bir yere sahiptir. Vücutta elektrolit olarak görev yapar, vücut sıvılarının düzenlenmesini ve elektrik sinyallerinin iletilmesini sağlar. Vücutta meydana gelen kasılmaları düzenlemeye yardımcı olur. Sodyum, idrarla düzenli olarak atılmaktadır. Bu özelliklerine baktığımızda, ton balığından önemli miktarda sodyum almaktayız. Günlük sodyum ihtiyacımız 2400 mg'dır. Kandaki sodyum miktarı azaldığı zaman baş ağrısı, bulantı, kusma, sık sık kramp, yorgunluk ve baygınlık gibi durumlar ortaya çıkar.

Kalp ve beyin sağlığı açısından önemli bir yere sahip olan potasyum açısından da zengindir. Vücutta potasyum değerleri azaldığında kalp kasında olduğu gibi diğer kaslarda da sorunlar oluşmaya başlar. Kaslarda oluşabilecek belirtiler seğirme, spazm ve kramp şeklinde görülmektedir. Bu belirtilere kaslarda iğne batması hissi de eklenebilir. Bu belirtiler tüm kaslarda olabileceği gibi daha çok kol ve bacak kasları etkilenmektedir.

Ton balığı besin değerlerine şöyle bir baktıktan sonra artık beslenme kriterlerimizi tekrar gözden geçirebiliriz.

Sizden Gelen Sorular / Yorumlar

İlk soruyu siz sormak istermisiniz?

Soru Sor / Yorum Yap

şifre

Çok Okunanlar

Leblebi Besin Değerleri?

Leblebi Besin Değerleri?

Şeftali Besin Değeri?

Şeftali Besin Değeri?

Soğan Besin Değeri?

Soğan Besin Değeri?

Yumurta Beyazı Besin Değeri?

Yumurta Beyazı Besin Değeri?

Popüler İçerikler

Dondurma Besin Değeri?

Dondurma Besin Değeri?

Pirinç Besin Değeri?

Pirinç Besin Değeri?

Editörün Seçtiği

İlginizi Çekebilir

Zeytin Besin Değeri?

Zeytin Besin Değeri?

Haber Bülteni

Popüler İçerik

Ciğer Besin Değeri?

Ciğer Besin Değeri?

Sucuk Besin Değeri?

Sucuk Besin Değeri?

Zeytinyağı Besin Değeri?

Zeytinyağı Besin Değeri?

Eti Lifalif Besin Değeri?

Eti Lifalif Besin Değeri?

Tavuk Eti Besin Değeri?

Tavuk Eti Besin Değeri?

Güncel

Kuru Fasulye Besin Değeri?

Kuru Fasulye Besin Değeri?

Güncel

Burger King Besin Değerleri?

Burger King Besin Değerleri?

Güncel

Fıstık Ezmesi Besin Değeri?

Fıstık Ezmesi Besin Değeri?

Meyvelerin Besin Değerleri?

Meyvelerin Besin Değerleri?

Bulgur Besin Değeri?

Bulgur Besin Değeri?

Baklava Besin Değeri?

Baklava Besin Değeri?

Yeşil Fasulye Besin Değeri?

Yeşil Fasulye Besin Değeri?

Mercimek Besin Değeri?

Mercimek Besin Değeri?

Karabuğday Besin Değerleri

Karabuğday Besin Değerleri

Tavuk Göğsü Besin Değeri?

Tavuk Göğsü Besin Değeri?

Yumurta Sarısı Besin Değeri?

Yumurta Sarısı Besin Değeri?

Kıyma Besin Değeri?

Kıyma Besin Değeri?

Kavun Besin Değeri?

Kavun Besin Değeri?

Baklagiller Besin Değerleri?

Baklagiller Besin Değerleri?

Tereyağı Besin Değeri?

Tereyağı Besin Değeri?

Kaymak Besin Değerleri?

Kaymak Besin Değerleri?

Çilek Besin Değeri?

Çilek Besin Değeri?

Beyaz Peynir Besin Değeri?

Beyaz Peynir Besin Değeri?

Besin Protein Değerleri?

Besin Protein Değerleri?

Besinlerin Karbonhidrat Değerleri?

Besinlerin Karbonhidrat Değerleri?

Çikolata Besin Değerleri?

Çikolata Besin Değerleri?

Karides Besin Değeri?

Karides Besin Değeri?

Hurma Besin Değeri?

Hurma Besin Değeri?

Ananas Besin Değeri?

Ananas Besin Değeri?

Konserve Ton Balığı Besin Değerleri?

Konserve Ton Balığı Besin Değerleri?

Bıldırcın Yumurtası Besin Değerleri?

Bıldırcın Yumurtası Besin Değerleri?

Kinoa Besin Değerleri?

Kinoa Besin Değerleri?

Muz Besin Değeri?

Muz Besin Değeri?

Pirinç Pilavı Besin Değeri

Pirinç Pilavı Besin Değeri

Mercimek Çorbası Besin Değeri?

Mercimek Çorbası Besin Değeri?