Çiğ Badem Besin Değeri?
15 Mayıs 2024

Çiğ Badem Besin Değeri?

Çiğ badem besin değeri, dikkatli tüketildiğinde oldukça iyidir. Tatlılarda, televizyon izlerken ya da eğlencelerde atıştırdığımız çiğ badem ciddi oranda enerji ihtiva etmektedir. Badem aynı zamanda yüksek miktarda manganez, magnezyum, E vitamini, B2 vitamini ve fosfor içermektedir. Bu saydığımız besinlerin vücudumuza faydalarına bakmadan önce dilerseniz kısaca çiğ badem besin değerlerine bakalım.

100 gr çiğ badem besin değeri
  • Enerji: 581 kcal
  • Karbonhidrat: 7.5 gr
  • Kolesterol: 0
  • Doymuş yağ: 4.2 gr
  • Doymamış yağ: 46.4 gr
  • Protein: 23.5 gr
  • Lif: 12.6 gr
Çiğ badem besin değerleri görüldüğü gibi yüksek miktarda doymamış yağ içermektedir. Bu özelliği ile kötü kolesterolü düşürmekte, kalp ve damar hastalıklarına karşı vücudu korumaktadır. Bazı araştırma sonuçlarında verilen rakamlara göre bu hastalıklara yakalanma riskinin %30-%45 arasında azaldığı söylenmektedir. Yüksek kolesterolü bulunan hastalara içinde bademin de yer aldığı kuru yemişler, soya proteini, lif bakımından zengin gıdalar içeren bir beslenme programı uygulanmıştır. 2 hafta sonunda hastaların kolesterol seviyelerinde ciddi oranda azalma tespit edilmiştir. Bademin kötü kolesterolü düşürücü etkisi üzerine yapılan başka bir araştırmada düzenli olarak badem tüketmenin E vitaminini arttırdığı, E vitamininde antioksidan etkisi oluşturarak damarlarda yüksek kolesterole nedeniyle oluşan ve damar tıkanıklığına yol açan plak oluşumunu yavaşlattığını ortaya koymuştur. Bademin bir diğer faydası ise diyabet hastalarında özellikle yemeklerden sonra yaşanan kan şekeri değişimlerini dengelemesidir. Badem ayrıca yüksek glisemik indekse sahip gıdaların diyabet üzerindeki etkilerini azaltır. Örneğin, yüksek glisemik indeks değerine sahip bir öğün yedikten sonra, 5-6 adet badem yiyerek yemekten sonra yaşayacağınız kan şekeri dalgalanmasını düzenleyebilirsiniz.

Çiğ badem besin değeri içerisinde magnezyum da önemli bir yere sahiptir. 100gr çiğ badem günlük magnezyum ihtiyacının %70'ini karşılamaktadır. Magnezyum az tüketildiğinde, kemiklerin ve dişler zayıflar, kaslarda güç kaybı oluşur, depresyon, bulantı, iştah kaybı gibi belirtiler görülebilir. Gereken miktarda magnezyum almak, kronik yorgunluk, yüksek tansiyon, kalp krizi, epilepsi krizi, diyabet gibi hastalıktan korunmaya yardımcı olur. Çiğ badem E vitamini açısından da zengindir. 100 gr badem günlük E vitamini ihtiyacının %35'ini karşılamaktadır. E vitamini kansere karşı koruyucudur. Damar sertliğini ve tıkanmalarını geciktirir. Bağışıklık sistemini güçlendirerek hastalıklara karşı direnci artırır. Göz sağlığı için önemli bir yere sahiptir. Vücuda çeşitli yollarla gelen ağır metaller, zehirler, radyasyon ve kullanılan baz ilaçların oluşturduğu toksinlere karşı koruma sağlar. Yaşlanmaya bağlı oluşan hafıza gerilemesinin önlenmesinde önemli etkisi olduğu kanıtlanmıştır. E vitamini eksikliği çok fazla görülen bir durum olmasa da kontrollü olmakta fayda vardır. Enerji oranı çok yüksek olduğu için 100 gramdan fazla tüketmemek gerekir. Günlük enerji ihtiyacı genelde 2000 kalori kadardır. Protein miktarı iyi olsa da yüksek protein almak için o kadar kaloriyi de almayı gerektirmez.

Sizden Gelen Sorular / Yorumlar

İlk soruyu siz sormak istermisiniz?

Soru Sor / Yorum Yap

şifre

Çok Okunanlar

Dondurma Besin Değeri?

Dondurma Besin Değeri?

Yeşil Elma Besin Değeri?

Yeşil Elma Besin Değeri?

Yağsız Süt Besin Değerleri?

Yağsız Süt Besin Değerleri?

Yumurta Sarısı Besin Değeri?

Yumurta Sarısı Besin Değeri?

Popüler İçerikler

Kıyma Besin Değeri?

Kıyma Besin Değeri?

Editörün Seçtiği

Köfte Besin Değeri?

Köfte Besin Değeri?

Pirinç Besin Değeri?

Pirinç Besin Değeri?

Tahin Besin Değerleri?

Tahin Besin Değerleri?

İlginizi Çekebilir

Portakal Besin Değeri?

Portakal Besin Değeri?

Haber Bülteni

Popüler İçerik

Çilek Besin Değeri?

Çilek Besin Değeri?

Polenin Besin Değerleri?

Polenin Besin Değerleri?

Nohut Besin Değeri?

Nohut Besin Değeri?

Tavuk Eti Besin Değeri?

Tavuk Eti Besin Değeri?

Ananas Besin Değeri?

Ananas Besin Değeri?

Güncel

Meyvelerin Besin Değerleri?

Meyvelerin Besin Değerleri?

Güncel

Protein Değeri Yüksek Besinler?

Protein Değeri Yüksek Besinler?

Güncel

Kefir Besin Değerleri?

Kefir Besin Değerleri?

Muz Besin Değeri?

Muz Besin Değeri?

Zeytin Besin Değeri?

Zeytin Besin Değeri?

Chia Tohumu Besin Değerleri?

Chia Tohumu Besin Değerleri?

Biftek Besin Değerleri?

Biftek Besin Değerleri?

Bıldırcın Yumurtası Besin Değerleri?

Bıldırcın Yumurtası Besin Değerleri?

Karides Besin Değeri?

Karides Besin Değeri?

Fıstık Ezmesi Besin Değeri?

Fıstık Ezmesi Besin Değeri?

Yeşil Mercimek Besin Değeri?

Yeşil Mercimek Besin Değeri?

Arpa Besin Değeri?

Arpa Besin Değeri?

Fasulye Besin Değeri?

Fasulye Besin Değeri?

Leblebi Besin Değerleri?

Leblebi Besin Değerleri?

Balık Yağı Besin Değerleri?

Balık Yağı Besin Değerleri?

Mercimek Çorbası Besin Değeri?

Mercimek Çorbası Besin Değeri?

Çikolata Besin Değerleri?

Çikolata Besin Değerleri?

Karpuz Besin Değeri?

Karpuz Besin Değeri?

Kaymak Besin Değerleri?

Kaymak Besin Değerleri?

Bezelye Besin Değerleri?

Bezelye Besin Değerleri?

Yumurta Beyazı Besin Değeri?

Yumurta Beyazı Besin Değeri?

Lor Peyniri Besin Değeri?

Lor Peyniri Besin Değeri?

Eti Lifalif Besin Değeri?

Eti Lifalif Besin Değeri?

Ekmek Besin Değeri?

Ekmek Besin Değeri?

Kırmızı Et Besin Değeri

Kırmızı Et Besin Değeri

Şeftali Besin Değeri?

Şeftali Besin Değeri?

100 Gr Tavuk Göğsü Besin Değeri?

100 Gr Tavuk Göğsü Besin Değeri?

Kavun Besin Değeri?

Kavun Besin Değeri?

Brokoli Besin Değeri?

Brokoli Besin Değeri?

Besinlerin Karbonhidrat Değerleri?

Besinlerin Karbonhidrat Değerleri?