Chia Tohumu Besin Değerleri?
15 Mayıs 2024

Chia Tohumu Besin Değerleri?

Chia tohumu besin değerleri, günümüzde oldukça popüler hale gelmiştir. Chia tohumu aslında çok köklü bir geçmişe sahiptir. Chia kelimesinin anlamı Maya dilince enerji demektir. Aztek ve Maya uygarlıkları chia tohumunu dayanıklılık, enerji ve kuvvet için kullanmışlardır. Gluten içermemesi, yüksek lif içeriği, kaliteli protein ve aminoasit kaynağı olması ve yine birçok mineralden de zengin bir tahıl olması sebebi ile diyetlerde yerini almıştır. Chia tohumu salatalar, omletler ve bazı tatlılar gibi birçok yemek tarifinde yerini almıştır.

Chia tohumunun besin değerleri oldukça fazladır. Chia Tohumu isteğe göre bütün ya da öğütülmüş halde tüketilebilir. Bir tatlı kaşığı chia tohumunu sabah yoğurda karıştırılarak tükettiğinizde hem güne enerjik başlamış olursunuz hem de posalı olduğu için daha fazla süre tok kalmanıza yardımcı olur. Kendine has bir tadı vardır. Kullandığınız besinlerde çok fazla tat değişimi yapmamaktadır.

100 gr Chia tohumu besin değerleri nelerdir?
  • Kalori: 486 kcal
  • Karbonhidrat: 42 gr
  • Protein: 16.5 gr
  • Yağ: 30.7 gr
  • Lif: 34.4 gr
  • Kolesterol: 0 mg
  • Sodyum: 16 mg
  • Kalsiyum: 631 mg
  • Potasyum: 407 mg
  • Magnezyum: 335 mg
  • A vitamini: 54 Iu
28 gram chia tohumu günlük kalsiyum miktarının %18'ini karşılar. Chia tohumunu bir de süt ya da yoğurtla karıştırdığınızda ciddi bir kalsiyum desteği almış olacaksınız. Bildiğiniz gibi kalsiyum sağlıklı diş ve kemik yapısı oluşturmaya ve korumaya, osteoporozu engellemeye yardımcı olur. İçeriğinde bulunan magnezyum kemik sağlığı açısından önemli bir yere sahiptir ve vücudun biotin ve thiamine gibi bileşenleri düzgün kullanmasına yardımcı olur. İki yemek kaşığı chia tohumu günlük alınması tavsiye magnezyum miktarının %30'unu karşılar.
Yine iki yemek kaşığı chia tohumu günlük alınması gereken fosfor miktarının %27'sini karşılar. Fosfor sağlıklı kemikler ve dişler için kalsiyum kadar önemlidir, ayrıca vücudun hücre ve dokuların büyümesi ve onarımı için gereken proteinin sentezlenmesine yardımcı olur. Görüldüğü gibi Chia tohumu besin değerleri içerisindeki protein değeri çok iyidir. Neredeyse 100 gr ton balığına eşit protein içermektedir. Sıfır kolesterol olması kalp damar problemleri yaşayanlar için oldukça büyük avantajdır. İçeriğindeki omega 3 yağ asitleri ile beyin sağlığının korunması ve düzgün çalışması için faydalıdır. Hindi etinde bulunan triptofan adlı amino asit, chia tohumunda da vardır. Triptofan daha kolay doymanızı, daha kaliteli uyumamızı ve daha iyi hissetmenizi sağlar. Psikolojik olarak bizlere destek olur. Chia tohumu düzenli tüketildiğinde iyi kolesterolü yükseltip, kötü kolesterolün düşmesine yardımcı olur. Bu kadar bilgiden sonra size de afiyetle tüketmek kalıyor.

Sizden Gelen Sorular / Yorumlar

İlk soruyu siz sormak istermisiniz?

Soru Sor / Yorum Yap

şifre

Çok Okunanlar

Hurma Besin Değeri?

Hurma Besin Değeri?

Şeftali Besin Değeri?

Şeftali Besin Değeri?

Popüler İçerikler

Kıyma Besin Değeri?

Kıyma Besin Değeri?

Ciğer Besin Değeri?

Ciğer Besin Değeri?

Soğan Besin Değeri?

Soğan Besin Değeri?

Editörün Seçtiği

Nohut Besin Değeri?

Nohut Besin Değeri?

İlginizi Çekebilir

Baklava Besin Değeri?

Baklava Besin Değeri?

Haber Bülteni

Popüler İçerik

Çavdar Ekmeği Besin Değerleri?

Çavdar Ekmeği Besin Değerleri?

Peynir Besin Değeri?

Peynir Besin Değeri?

Leblebi Besin Değerleri?

Leblebi Besin Değerleri?

Köfte Besin Değeri?

Köfte Besin Değeri?

Kuru Erik Besin Değeri?

Kuru Erik Besin Değeri?

Güncel

Kayısı Besin Değerleri?

Kayısı Besin Değerleri?

Güncel

Muz Besin Değeri?

Muz Besin Değeri?

Güncel

Tahin Besin Değerleri?

Tahin Besin Değerleri?

Karides Besin Değeri?

Karides Besin Değeri?

Ekmek Besin Değeri?

Ekmek Besin Değeri?

Lor Peyniri Besin Değeri?

Lor Peyniri Besin Değeri?

Bal Besin Değerleri?

Bal Besin Değerleri?

Beyaz Peynir Besin Değeri?

Beyaz Peynir Besin Değeri?

Bulgur Besin Değeri?

Bulgur Besin Değeri?

Fındık Besin Değerleri?

Fındık Besin Değerleri?

Pilav Besin Değeri?

Pilav Besin Değeri?

Yeşil Fasulye Besin Değeri?

Yeşil Fasulye Besin Değeri?

Elma Besin Değeri?

Elma Besin Değeri?

Tereyağı Besin Değeri?

Tereyağı Besin Değeri?

100 Gr Tavuk Göğsü Besin Değeri?

100 Gr Tavuk Göğsü Besin Değeri?

Zeytinyağı Besin Değeri?

Zeytinyağı Besin Değeri?

Taze Fasulye Besin Değeri?

Taze Fasulye Besin Değeri?

Tavuk Eti Besin Değeri?

Tavuk Eti Besin Değeri?

Yumurta Besin Değeri?

Yumurta Besin Değeri?

Kinoa Besin Değerleri?

Kinoa Besin Değerleri?

Besin Değerleri

Besin Değerleri

Badem Besin Değerleri?

Badem Besin Değerleri?

Burger King Besin Değerleri?

Burger King Besin Değerleri?

Pirinç Besin Değeri?

Pirinç Besin Değeri?

Baklagiller Besin Değerleri?

Baklagiller Besin Değerleri?

Eti Lifalif Besin Değeri?

Eti Lifalif Besin Değeri?

Tavuk Ciğeri Besin Değeri

Tavuk Ciğeri Besin Değeri

Brokoli Besin Değeri?

Brokoli Besin Değeri?

Haşlanmış Yumurta Besin Değeri?

Haşlanmış Yumurta Besin Değeri?

Çiğ Badem Besin Değeri?

Çiğ Badem Besin Değeri?